

Istorie
Compania Gap a fost fondată în 1969 cu scopul principal de a facilita alegerea blugilor și de a face mult mai mult pentru clienți. În peste 50 de ani, firma s-a extins la șapte branduri, iar obiectivul inițial s-a transformat în ambiții globale care promovează egalitatea, incluziunea echitabilă și, mai presus de toate, sustenabilitatea.
Iar clienții noștri sunt cei ce alcătuiesc nucleul comunității GAP și care contribuie împreună cu noi la protejarea planetei.
1969 – 1979
Soții Don și Doris Fisher deschid primul magazin Gap în 1969 în San Francisco. The Gap Stores, Inc. „intră pe bursă” cu o ofertă inițială de 1,2 milioane de acțiuni la prețul de 18 $ per acțiune.
1969

Don și Doris deschid primul magazin Gap la 1950 Ocean Avenue în San Francisco, California. Singurele articole de vânzare sunt blugii pentru bărbați Levi's și înregistrările muzicale.
1970

În San Jose se deschide al doilea magazin Gap. Pe o suprafață de 6.500 de metri pătrați, jumătate din spațiu este configurat ca depozit. Gap începe să vândă Levi's și pentru femei.
1972

La cea de-a treia aniversare, Gap se extinde la 25 de magazine. Fisher Enterprises lansează al doilea său magazin, Pants%ff!, care oferă pantaloni la reducere pe strada Columbus din San Francisco.
1974

Primele produse marcate Gap apar în magazinele noastre.
1976

The Gap Stores, Inc. „intră pe bursă” cu o ofertă inițială de 1,2 milioane de acțiuni la prețul de 18 $ per acțiune.
1977

Compania Gap Stores, Inc. lansează două noi lanțuri de magazine: Logo, destinat clienților mai maturi și cu cerințe mai ridicate în materie de modă, și Brands, care oferă produse mai accesibile la prețuri atractive.
1978

„Gap Fashion Pioneers,“ GAP debutează cu propriul brand de blugi și produse din catifea cord.
1980 – 1989
Compania Gap Inc. achiziționează brandul Banana Republic, cu sediul în Mill Valley, California, care inițial oferea în magazinul său îmbrăcăminte și accesorii cu tematică safari și publica propriul catalog de produse. Brandul Gap se extinde pentru prima dată și în afara SUA.
1981

Primul SuperGap, un nou tip de magazin aproape de două ori mai mare decât un magazin standard, se deschide în Concord, California. Acesta este destinat să concureze cu Miller’s Outpost, un competitor care a deschis recent magazine extra mari.
1982

Compania Gap colaborează cu Dodge Motors în sezonul Back-to-School și împreună organizează o loterie cu premii constând în 18 mașini Dodge Charger.
1983

The Gap Stores, Inc. achiziționează Banana Republic, un magazin cu două etaje cu tematică safari și de călătorie și o companie de cataloage fondată în Mill Valley, California, în 1978.
1984

Gap își prezintă iconicul Pocket-T în 21 de culori.
1985

Michael J. Fox poartă Gap Pocket-T în Back to the Future.
1986

Primul magazin GapKids se deschide în San Mateo, California.
1987

Gap se extinde pentru prima dată în afara SUA și deschide mai multe magazine în Londra.
1988

Logo-ul Gap, acum deja iconic, pe fundal albastru pătrat debutează la mijlocul anului și înlocuiește literele mici rotunde folosite din 1969.
1989

Primul magazin Gap din Canada se deschide în Vancouver, Columbia Britanică.
1990 – 1999
Super-modelele în blugi albi Gap și cămăși țesute împodobesc coperta ediției aniversare de 100 de ani a revistei Vogue. Prețul acțiunilor Gap, Inc. atinge valoarea istorică de 59 USD. Se deschide primul magazin Old Navy, urmând și multe.
1990

babyGap debutează în magazinul GapKids din Laurel Village, San Francisco.
1991

Maggie Gross, vicepreședinte senior pentru publicitate și marketing la Gap și creatoare a campaniilor Know-How și Individuals of Style, este inclusă în Retail Advertising Hall of Fame.
1991

Gap anunță că va înceta vânzarea produselor Levi's în magazinele Gap la sfârșitul anului 1991.
1992

Super-modelele în blugi albi Gap și cămăși țesute împodobesc coperta ediției aniversare de 100 de ani a revistei Vogue. Prețul acțiunilor Gap, Inc. atinge un maxim istoric de 59 USD.
1993

Campania publicitară Who Wore Khakis debutează cu fotografii alb-negru vintage care prezintă legende precum Ernest Hemingway și Gene Kelly purtând pantaloni khaki.
1994

Primul magazin Old Navy se deschide în Colma, California, pe baza prototipului de succes Gap Warehouse. Noul nume al brandului este inspirat de un bar din Paris.
1994

Magazinele Gap Outlet își deschid porțile ca parte a noii divizii Gap Factory Outlet.
1995

Magazinele Gap și GapKids se deschid în interiorul centrului comercial Hankyu din Tokyo, iar în scurt timp urmează să fie deschise și magazine proprii.
1996

Sharon Stone uimește lumea modei apărând la ceremonia de decernare a premiilor Academiei îmbrăcată într-o fustă neagră Valentino, un palton de catifea Armani și un tricou cu guler înalt de 26 de dolari.
1997

Old Navy atinge venituri anuale de 1 miliard de dolari, devenind primul magazin retailer care reușește acest lucru în mai puțin de patru ani.
1998

În finalul serialului Seinfeld poți găsi atât reclama Gap’s Khaki’s Swing, cât și reclama Old Navy cu Carrie Donovan și Magic the Dog.
1999

San Francisco Chronicle numește Gap Inc. „compania anului” dintre cele 500 de companii de top din nordul Californiei. Compania Gap lansează „1969” jeans, o serie limitată de blugi premium.
2000 – 2009
Old Navy se extinde la nivel internațional. Madonna și Missy Elliot apar împreună într-o reclamă Gap, promovând colecția de toamnă cu produse din catifea cord, blugi albaștri și alte articole.
2000

Se deschide primul magazin Old Navy Outlet. Începe și OldNavy.com.
2001

Old Navy se extinde la nivel internațional și deschide magazine în Canada.
2003

Madonna și Missy Elliot apar împreună într-o reclamă pentru Gap, promovând catifeaua cord și blugii albaștri pentru sezonul de toamnă.
2004

Zakladatel Gap Inc. Don Fisher se retrage din funcția de președinte al consiliului de administrație și rămâne în consiliul de administrație cu titlul de președinte emerit.
2005

Banana Republic deschide primul magazin în Japonia. Magazinul era situat la Printemps Ginza din Ginza, Tokyo.
2006

Compania Gap colaborează cu brandul (RED), lansat de Bono și Bobby Shriver, și vinde o serie de produse din care jumătate din profituri susțin programele de combatere a bolilor în Africa.
2007

Gap Foundation în colaborare cu comercianții și organizațiile neguvernamentale lansează Programul P.A.C.E. (Personal Advancement & Career Enhancement), care învață femeile care lucrează în fabricile de îmbrăcăminte unde se produc produsele noastre abilități de viață și de carieră.
2008

Gap Inc. achiziționează marca Athleta, care oferă îmbrăcăminte sport pentru femei din 1998.
2009

S-a stins din viață Don Fisher, co-fondatorul Gap Inc.
2010 – 2021
Athleta deschide primul său magazin fizic. Gap Inc. investește în magazinul de lux pentru copii Janie și Jack și altele.
2010

Gap se deschide în China cu magazine în Shanghai și Beijing, iar Gap.cn lansează cumpărături online.
2011

Athleta deschide primul său magazin fizic, situat pe strada Fillmore din San Francisco.
2011

Colecția Banana Republic Mad Men ajunge în magazine, o colaborare unică cu regizorul de costume a serialului TV premiat cu Emmy, Janie Bryant. În anii 2012 și 2013 urmează alte două colaborări.
2012

Banana Republic proiectează uniforme pentru Virgin America și se alătură unei lungi tradiții de designeri de modă remarcabili care au creat uniforme pentru companii aeriene.
2012

Old Navy începe să prezinte celebrități în reclamele televizate. Parte din aceasta este „Cheermageddon”, avându-l în rol principal pe George Takei, care debutează la Black Friday.
2013

Gap Inc. achiziționează Intermix, 32 de buticuri de lux din întreaga Americă de Nord, fondat în 1993 de frații Khajak și Haro Keledjian. Intermix deschide un magazin pe Bowery în Manhattan, primul său magazin nou de la intrarea în compania Gap Inc.
2013

Compania Gap Inc. formează Alianța pentru Siguranța Muncitorilor din Bangladesh în scopul îmbunătățirii condițiilor de muncă în Bangladesh.
2014

Gap Inc. anunță că salariul minim pe oră inițial pentru angajații magazinelor din Statele Unite va crește la 9 USD în 2014 și la 10 USD în 2015. Gap Inc. este primul mare retailer care a făcut acest lucru. Președintele Barack Obama a făcut o vizită neașteptată la magazinul Gap din Manhattan pentru a-și arăta sprijinul.
2015

Gap Inc. se angajează să extindă programul P.A.C.E. și să sprijine viața a un milion de femei până în 2020. Aceasta va fi parțial realizată prin faptul că Gap Inc. va oferi acces la programul P.A.C.E. partenerilor globali și altor corporații.
2017

Gap și Old Navy deschid flagship-uri în Times Square din New York și prezintă aspectul noii flote.
2017

Gap debutează cu „90s Archive Reissue“ prin reintroducerea unui produs iconic din acea decadă.
2018

Hill City lansează o marcă nouă de îmbrăcăminte sport pentru bărbați.
2019

Banana Republic relansează „Disent Collar“ și toate numerele sau vândut într-o singură zi.
2019

Gap sărbătorește 50 de ani.
2019

Janie and Jack, prestigiosul magazin pentru copii, este achiziționat de Gap Inc. și sărbătorește 50 de ani!
2019

Athleta semnalează angajamentul său față de primul lor sportiv sponsorizat, Allyson Felix.
2020 - Prezent
2020

Brandul GAP a intrat pe piața din Cehia și a lansat primul său magazin online oficial: gap.cz. Gap Inc. a prezentat strategia sa Power Plan 2023 pentru creșterea mărcilor sale de stil de viață conduse de scop, cu venituri în miliarde.
2021

În cadrul strategiei sale „Power Plan“, Gap Inc. încheie marca sa de îmbrăcăminte pentru bărbați, Hill City, vinde Janie and Jack către Go Global Retail și Intermix către Altamont Capital Partners.
2021

Gap Home se vinde exclusiv pe Walmart.com, iar colecția include peste 200 de articole, printre care paturi, băi, vase, covoare, perne și alte accesorii pentru casă.
2021

Simone Biles se alătură familiei Athleta și extinde grupul de sportivi de top care colaborează cu brandul.